Anak-anak kami

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Angel and Memorial tickers Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, March 10, 2009

BICARA HATI SEORANG PEREMPUAN

artikel ni mama dah penah paste kat blog mama ni dulu tp mama nak paste sekali lagi utk tatapan diri mama sendiri dan utk kwn2 mama...

Puji-pujian buatMu Tuhan
Lantara telah menjadikan aku seorang perempuan
Diciptakan dari tulang rusuk kiri Adam dengan
Seindah kejadian

Akulah si tulang bengkok
Yang Kau gubah dengan kekuatan perasaan
Mengatasi panjangnya akal fikiran
Sebagai fitrah dan anugerah hasil doa seorang lelaki
Namun biarlah kejadianku memberi guna
Bengkok yang ada manfaatnya…

Kiranya aku menjadi seorang isteri
Kurniakanlah aku kekuatan yang membolehkan aku
Menjadi tulang belakang suami…
Pengembang perjuangan di sayap kiri
Diadun dengan kelembutan yang melayakkan aku
Menjadi teman setia, penyejuk mata, pembina semangat
Dan penguat jiwa
Seanggun peribadi Siti Khadijah
Sumber ketenangan Muhammad SAW
Bebas dari belenggu perasaan keperempuanan yang
Memiliki nafsu sembilan
Merdeka dari kepentingan peribadi
Setulus Siti Fatimah yang sering ditinggalkan
Suaminya Saidina Ali
Rumahtangga adalah syurga tempat suburnya cinta
Ketuhanan..

Namun, “siapalah aku utk memiliki watak wanita solehah…
Dek berkaratnya mazmumah yang bersarang dihati”
Maka kurniakanlah aku sekeping hati yang sentiasa insaf

Dan sememangnya aku mengimpikan
Watak seorang ibu yang bakal melahirkan
Putera-putera secekal Musa’ab bin Umair
Yang menggadai dunia demi kasih Tuhannya…
Meskipun aku bukan ibunya yang memiliki peribadi
Semurni Siti Fatimah Ibu Syeikh Abdul Kadir
Yang setiap titis darah mampu berzikir
Ke hadrat Illahi..
Mudah-mudahan zuriatku bakal menampilkan
Mujahid –mujahid yang rindu memburu syahid

No comments: